Thursday, March 31, 2011

Sibuk Itu Nikmat

Salam Ukhwah.


Alhamdulillah. Akhirnya dapat juga saya mencoretkan nukilan di sini.

Bulan ini adalah bulan yang sibuk bagi saya.

Assignment, Test, Quiz, Presentation, Weekend Programme telah membuatkan kehidupan saya diisi dengan aktiviti-aktiviti yang "menggerakkan" saya sebagai hamba yan sering lupa ini.

Sememangnya saya sering merasakan bahawa sibuk itu mengganggu masa rehat saya. Tapi, bila difikirkan semula, sibuk adalah satu nikmat dari Allah SWT. Kerana dengan kesibukan kita terhadap perkara-perkara yang berfaedah membuatkan kita sentiasa menggantungkan harapan kepadaNya.

Misalnya seperti Test dan Quiz. Ketika mana perkara ini hadir, masa inilah saya baru nak buat revision. Terisi juga masa saya. 

Alhamdulillah. Semoga kehidupan saya ini dapat disibukkan dengan perkara-perkara yang berfaedah.

Amin.

No comments:

Post a Comment