Monday, September 10, 2012

Pengaruh Senior

Alhamdulillah setelah hampir sebulan tidak mengemaskan sesawang dalam blog ini, maka saat ini akhirnya saya diizinkan oleh-Nya untuk mengemaskini blog.

Setelah hampir sebulan, banyak perkara yang saya lalui. Daripada kisah saya mengambil semester pendek sehinggalah saya masuk ke semester baru ini - semester 5.

Sepatutnya bila kita masuk semester penghujung, kita lebih arif tentang selok-belok 'Student Life's '. Apa yang pernah kita lalui pada satu masa dahulu, adalah pengalaman yang patut diambil pengajaran. ' Culture Shock ' adalah istilah biasa dalam kalangan adik junior yang mereka akan lalaui. Siapa yang tahu menyesuaikan diri, maka merekalah yang akan dapat "menjiwai" persekitaran sekeliling.


Sebagai seorang senior, kita mestilah mempamerkan akhlak yang baik. Bukannya bertujuan untuk menarik perhatian terhadap kita. Tapi, hendak menarik perhataian mereka terhadap keindahan Islam. Kita berharap mereka dapat terus istiqamah dalam jalan ini.

Kesimpulannya, marilah kita semua berakhlak dengan akhlak Islam agar supaya kita menjadi titik-tolak untuk mereka yang sedang mencari jalan kebenarannya.


UiTM Bandaraya Melaka
23 Syawal 1433H


No comments:

Post a Comment