Wednesday, July 6, 2011

Kerajaan Sedia Bertemu BERSIH : Perdana Menteri

2011/07/05

PUTRAJAYA: Kerajaan sedia menemui penganjur demonstrasi jalanan yang dicadangkan 9 Julai ini berhubung hasrat mereka mengadakan perhimpunan di stadium, asalkan mereka mematuhi syarat yang ditetapkan, kata Datuk Seri Najib Razak. 

Perdana Menteri berkata, beliau difahamkan, pihak terbabit ingin mengadakan pertemuan dengan kerajaan bagi menimbang kemungkinan mengadakan perhimpunan itu di stadium.

"Kita sedia untuk berjumpa dengan pihak berkenaan supaya perhimpunan itu diadakan di stadium dengan syarat mereka akan pergi dengan aman, mengadakan perhimpunan dengan aman dan mereka akan balik dengan aman," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pertama Majlis Tadbir Urus Agensi Inovasi Malaysia di pejabatnya di sini hari ini.

Penganjur demonstrasi jalanan 9 Julai ini kini mengubah rancangannya untuk mengadakan perhimpunan mereka di stadium selepas pengerusinya, Datuk Ambiga Sreenevasan, menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, di Istana Negara hari ini.

Sumber ini dipetik dari Berita Harian Online 5 Julai 2011.
Pendapat saya ialah rakyat memang berhak untuk menuntut kelapan-lapan perkara itu.
Cumanya, kerajaan telah mengharamkan perhimpunan berikut sebelum ini, jadi saya sebagai mahasiswa akan diambil tindakan jika menyertainya.
Nantikan perkembangan seterusnya di arus media hari ini.










No comments:

Post a Comment