Thursday, February 9, 2012

Simpanan Negeri Cecah RM 2 Billion

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengumumkan simpanan tunai negeri itu meningkat kepadarM 1.9 billiom daripada  RM 1.2 billion tahun lepas


Menurut Khalid, peningkatan simpanan tunai itu hasil daripada pengurusan wang secara amanah berlandaskan pemerintahan yang adil.




" Ini membuktikan bahawa negeri Selangor yang ditadbir Pakatan Rakyat (PR) boleh menjaga wang rakyat dengan baik, selaras dengan tema Selangorku : Hasil Negeri Untuk Rakyat. Kerajaan terdahulu ( Umno BN ) tidak pernah membela nasib rakyat."

" Perkara ini juga sekaligus membuktikan PR boleh mentadbir Selangor jauh lebih baik berbanding kerajaan Umno BN, " kata Khalid, lapor TV Selangor.

Sebelum ini dilaporkan, Selangor berjaya mencatatkan pengumpulan dana melebihi RM 200 juta hasil daripada kutipan cukai selain amalan penjimatan kerajaan negeri dalam semua sektor pentadbirannya.




Khalid berkata, laporan kewangan Selangor mencatatkan perolehan kerajaan negeri meningkat lebih 20% iaitu daripada RM 1.59 billion pada Disember 2010 kepada RM 1.77 billion pada Jun 2011.

Sumber :- Akhbar Suara Keadilan


Rembau
16 RabiulAwal 1433H


No comments:

Post a Comment